اللّهم عجّل لِوَلیّک الفرَج

سخنرانی و کلیپ مهدوی ، تصاویر مذهبی ، احادیث

اللّهم عجّل لِوَلیّک الفرَج

سخنرانی و کلیپ مهدوی ، تصاویر مذهبی ، احادیث

احادیث مهدوی 2

عمّار ساباطی می گوید که خدمت امام صادق(ع) عرضه داشتم: در زمانی که امام پشت پرده و مخفی باشد و دولت، دولت باطل باشد، عبادت کردن در چنین وضعی فضیلتش بیشتر است یا عبادت کردن در ظهور دولت حق با وجود امام معصوم؟ حضرت فرمود: ای عمّار، به خدا قسم، به خدا قسم فضیلت صدقۀ مخفی بیشتر است از صدقۀ آشکار ...
لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


عمّار ساباطی می گوید که خدمت امام صادق(ع) عرضه داشتم: در زمانی که امام پشت پرده و مخفی باشد و دولت، دولت باطل باشد، عبادت کردن در چنین وضعی فضیلتش بیشتر است یا عبادت کردن در ظهور دولت حق با وجود امام معصوم؟ حضرت فرمود: ای عمّار، به خدا قسم، به خدا قسم فضیلت صدقۀ مخفی بیشتر است از صدقۀ آشکار، همچنین عبادت شما در دولت باطل که به صورت پنهان انجام شود و امام شما هم در پس پردۀ غیبت به سر برد فضیلتش بیشتر است از عبادت در دولت حق همراه امام ظاهر، که عبادت خدا را می کند، زیرا عبادت همراه ترس آن هم در دولت باطل، با عبادت همراه امنیت، آن هم در دولت حق، هیچ گاه فضیلت این دو یکسان نیست. بدانید هر کس از شما نماز واجبی را به تنهایی به صورت مخفی و دور از دشمنان با مستحبات آن در وقت خود به جا آورد خداوند بزرگ برای او ثواب بیست و پنج نماز فرادی می نویسد، وهر کس از شما نماز مستحبی را در وقت خود تمام و کمال به جا آورد خداوند برای او ثواب ده نماز مستحبی می نویسد، و هرکس از شما کار خوبی انجام دهد خداوند برای او ثواب بیست کار خوب می نویسد، و خداوند ثواب کارهای خوب شیعیان مؤمن را چند برابر برای او می نویسد چنانچه مؤمن هم سعی در خوب انجام دادن اعمال خود داشته باشد و به وسیلۀ تقیه در دینش خود را به خدا نزدیک سازد و نیز تقیه بر امامش و بر نفسش و زبانش را بسیار زیاد نگه دارد که خداوند عزّوجل کریم است.

عمّار می گوید که عرضه داشتم: فدای تو شوم، ما را به عمل تشویق فرمودید و ما را به سوی آن تمایل کردید، ولی من دوست دارم بدانم که چگونه فضیلت ثواب اعمال ما از اصحاب امام ظاهر در دولت حق بیشتر است در صورتی که دین آنها با ما یکی است و آن دین خداست؟ حضرت فرمود: به درستی که شما سبقت گرفتید به سوی داخل شدن در دین خدا، و به سوی نماز و روزه و حج، و به سوی فقه و کارهای خوب، و به سوی عبادت خدا به طور پنهان با وجود دشمنان بسیار، در صورتی که امام شما هم غایب است، مطیع و تسلیم او هستید، همراه حضرت قائم صبر پیشه می کنید، در حال انتظار دولت حق به سر می برید، بر جان امام خود و بر جان خود از پادشاهان ظالم بیمناکید، می بینید که ظالمان حق امامتان را غصب نموده و شما را مضطر و نیازمند دنیا و طلی معاش کرده اند همراه با صبر بر دینتان و عبادتتان و اطاعت پروردگارتان و ترس از دشمنانتان. پس به خاطر اینهاست که خداوند ثواب اعمالتان را مضاعف کرده است.

عمّار می گوید که گفتم: فدای تو شوم، اگر چنین است پس ما دیگر آرزو نکنیم که جزءِ اصحاب قائم(ع) در وقت ظهور دولت حق باشیم، زیرا ما امروز تحت لوای امامت حضرت هستیم و از شما اطاعت می کنیم و ثواب اعمال ما از ثواب اعمال اصحاب دولت حق (قائم علیه السّلام) بیشتر است. در اینجا حضرت فرمود: پناه بر خدا! آیا شما دوست ندارید که خداوند عزّوجل حق و عدل را درشهرها ظاهر گرداند، و وضع عمومی مردم خوب شود، و اختلاف مردم برداشته شود، و قلوب مختلف مردم با هم مهربان شود، و در روی زمین گناه و معصیت نشود، و حدود الهی بر مردم اجرا گردد، و حق مکان حقیقی خود را بازیابد و به اهلش برگردد، و آنها حق را ظاهر سازند به گونه ای که به هیچ یک از ارزشهای حق به چشم حقارت نگریسته نشود و کسی ارزشهای حق را از ترس مردم کوچک نشمارد؟ به خدا قسم – ای عمّار- هیچ یک از شما نمی میرد با این وضعی که شما بر آن هستید مگر اینکه در نزد خدا فضیلتش بر بسیاری از شهدای بدر و اُحُد بیشتر است. پس اینها را به شیعیان بشارت دهید.


بحار ج52، ص 137


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد